Feb 6, 2009

CITA-CITA KU!

Salam n selamat sejahtera..

Hujung minggu dah ni. Harap2nye hari2 korang sebelum ni terisi dengan perkara2 berfaedah. Hjg minggu ni, bese orang nak berehat2, kalo korang asek rehat jer, sure tak feel dah weekend. Ha, berehat tu plak, jgn piker melepek je atas katil, takpun mengadap men game je. Berehat macam2 care kan. Ade yang pilih utk berehat dari aktiviti2 akademik ni sekejap dan mungkin tumpukan utk perkara yang lain. Contohnye, leh g bengkel dakwah kampus tu. Kalo bengkel photoshop leh g, mahupun bengkel keusahawanan, takkan takleh g plak kan bengkel ni..ehehehe. [ PERINGATAN UTK DIRI SENDIRI]



Aku nak citer pasal mende len sebenarnye. tapi tak igt plak ape dier. sudah ditelan bersame perbincangan bersame nabil tadi. [Cik Ikan, nnti kite smbung lagi yer...]. Takpelah., disebabkan aku dah lupe. Aku terdapat idea ni tadi bile dila tego pasal baju aku cam baju pengantin. Padahal aku pakai kain telekung ngn t shirt.hahaha.putih je kain telekung tu, nmpak cam baju pengantin lak gaknye.. [haih..memang tak lari jauh hal kawen2 ni.hahaha]



Dokter


Ni la cite2 aku mase kecik2 sekali. Aku pun tak tahu kenape aku nak jadik dokter. Mungkin sebab mase darjah satu tu aku rase bunyik dokter tu cam GRAND je kan.ahaha.pastu aku suke mase tu sebab budak darjah satu len, tak de cite2 tu, so aku pun cam nak try la. tapi nmpaknye mmg cam takkan jadik kenyataan je. Dokter hati mahu pun dokter yg ade PhD leh ar kot.hoho. mase kat matrik, amek hayat, bajet leh ar jadik dokter. Tapi malangnye, hospital2 tak memerlukan orang cam aku yg malas belajar. lagi satu, ade ke dokter yang penakut darah cam aku??? akhirnye terkubur cam tu je cite2 tu.ehehehe

Saintis



Setelah aku mendapati, sume orang nak jadik dokter kat kelas aku tu, aku mule bertukar profesion.bakpe kalo seme nak jadi dokter, kang same plak satu kelas. Last2 aku tuka nak jadik saintis. Aku rase aku nak jadik saintis tu sebab aku tgk citer pe tah.Pastu bile aku tuka cite2 aku, dah sume tanye saintis tu ape. hahaha. budak kecik kan..manela tahu saintis tu pe. Bunyik pun cam pelik je. tapi kalo tanye bdak darjah satu sekarang, jgnkan saintis, lebih dari tu pun tahu..hey..dunia tanpa sempadan ni...

Aku rase, aku stick dengan idea nak jadik saintis tu lame jugak la..sebab aku rase aku oke sket sains2 ni..mase tula..sekarang dah tak, oke!hahaha.. Dan tah mase bile tah.aku rase mase aku darjah lime kot. Tetibe aku nak jadik interior designer!ni sume gare2 cikgu suh bt projek KH kot kene buat model rumah. Aku la paling semangat menghias2 ni.tah pepe.minat tul aku time tu.bile aku cakap ngn mak aku nak jadik PEREKA HIASAN DALAMAN, dier kate, rumah kite ni pun ko tak terkemas, ade hati nak hias rumah orang plak..hahaha.


agak lame aku stick ngn cita2 aku tu. akhirnye smpai la aku tgkatan dua. Ha, nila cite2 aku paling gempak sekali. Nak jadik PM. Bukan Polis Marin cam ayah aku,PM, prime minister atau pun nama melayunya Perdana Menteri!gilo apo kalo aku igt balik.haha.mase tingkatan dua, aku igt lagi cikgu suh present kat depan aku nak jadik pe.dengan konfidennye aku nak jadik PM.hish2..tapi sekarang pike2 balik, takleh ah..mmg takleh pun. Yang bleh, isteri perdana menteri je kot.

ha, begitula...dah nek tingkatan empat, gile meroyan pe tah aku ni..nak jadik fashion designer plak.Siap ade buku log lagi, aku conteng2 buat design baju pengantin.aku tak tahula mane datang aura tu. aku pun tak igt dah.sekarang ade lagi la sket2 minat tu, tapi sekarang nak design busana2 muslimah leh ar. tamo ar design baju2 kemban tu..hish.


alamak..penat la citer..

pas makan rojak aku sambung





4 comments:

S.Azeem Ong said...

salam.

design baju2 kemban. hahaha. xbley blah la kak diey.

ala. biasa la tu. cita2 pelik. tp sy msa kecik dlu xdak cita2. hebat x?

hahaha

ARIF ZARIPIN said...

salam ziarah..singgahlah dilaman web saya di http://putraaiman08.blogspot.com

Ziha's de purple said...

hmm yer...
kte msih igt cte2 y ms form 2 tue..
Mmg gempaq abes...
d nk jd da first woman PM kt M'sia kan?? haha..klako2...
Tp xpe...1 cita2 y unik...

Anonymous said...

adeii.bleh plak men sambung2 pas mkn rojak.cam lbh krang je kronologi cita2 kita.cuma smpi bab PM tu dah xsama.tp kalu tny parents,dorg kate dulu penah nk jd tok imam tp series xigt lgsung plak ade cita2 camtuh.