Jan 23, 2009

Today




Salam n selamat sejahtera

Finally, Alhamdulillah, dapat gak aku melapangkan masa nak menulis sebentar. Walaupun belum siap packing sume, tapi takpela mahu menulis jgk, coz its been on my mind dah lameee dah.

Aku selalu terfikir, what if today is my last day on earth.. what it will be look like. adakah aku akan gembire je @ terlampau sedih mengenangkan hari terakhir. ape yang aku nak buat hari tu. ape yang aku akan cakap hari tu.

sepatutnya aku berasa gembira @ sedih?

korang tgk citer the day the earth stood still??

citernye takdela best banget.tapi..meset yg dier cuba smpaikan tu sgt menyentuh perasaan. mase perempuan tu tahu yg bumi ni nak musnah, bende yang dier bt ialah nak bgtahu kat anak tiri dier betape dier sayangkan budak tu..

mesti kite pun akan lakukan bende yang same kan?

kite akan telefon mak, ayah, adik beradik, kawan2, atau sesiape saja yang bermakna dalam hidup kite. nak derang tahu yang betapa kite sayang kan derang n selame ni derang tahu tapi kite tak pernah cakap pun kan?mungkin kite akan gunekan segale medium yg ade.telefon, surat, emel, faks,skype, YM or even mende2 yg kite rase mustahil sekali pun.

n what else u gonna do??

Aku rase hari tersebut aku akan tgk dunia ni dari perspektif yang berbeza. Aku akan jadi orang yang aku tak pernah jadi tapi berharap aku akan jadi. Mungkin aku akan tgk even the smallest thing on earth would be some kind of a very wonderful things to me. I would see the difficult matters in my life, would be simpler if i had choose the steps differently.

And that day, I would love more and hate less. I would be more forgiving and gentle towards other. Maybe that day I would put away all my hatred towards people and see the bestest side of them. I would make more friends and make more apologies. I would give to others more than I had ever receive. And that very day would be the brightest day of my life.

Jika hari ni merupakan hari terakhir aku,pasti aku akan buat segala2nya dengan bersungguh2.tanpa bertangguh2. Full of compassion and no hesitation. I would not think twice and expected things to go their way that day. But what I know is that I would do my very best in the most caring and loving way. Maybe that day I would do things that I never had done before. The things that I would love to do and things that I love to do so. And maybe I would do something that I had never imagined before, things that I am the most capable of.

Ni mungkin antare perkare2 yang aku nak buat jika hari ni hari terakhir aku.The most important thing is, what should I really do??

And what if today is my last Friday on Earth??




p/s: to be continued....

2 comments:

Dyat said...

salam...
betul... betul
kalu kita fikir camtu tiap hari...
kita akan sntiasa live life to the fullest...

dianaty ko ada baca novel Laskar Pelangi?... sangat best giler... sangat di reccomended untuk dibaca.

S.Azeem Ong said...

salam.

oh oh. dh lama kak diey xblogging. rindu pulak. XD

bgus lah. live life to the fullest.

Remember to always,

study
live
be happy
struggle
love ur family friends
and pray

like there's no tomorrow. ^^


p/s: tmpat praktikal ni ade awek yg keje kat ofis nmpk mcm kak diey. hahaha.