Jan 4, 2009

Aku; pemandu pelancong

Salam n selamat sejahtera..

waahh..lame da tak tulis2 kat sini..satu, sebab asek tak leh bukak je..terlalu siput smpai idea nak tulis ilang mcm tu je. padahal alasan kedua ; MALAS.hahaha

MALAS. ish, kawan2, tamo ikot malas2 ni.. dah sem baru takkan nak malas2 lagi kot. Same2 kite jadi rajin. Nanti aku update selalu blog ni, so leh jadi bukti aku tak malas dah kan.. Sesuke ati je. =D



[penah tgk?]

Sekarang mmg musim basah, lembap, lambat, berkelubung kat sini. Hujan strettt tak berenti. Basuh UMP ni ha..dah baru2 kan, kene la basuh..lagi2 bangunan2 baru tu. tu gamba atas tu?korang perasan kat ne? kalo yang malas2 cm korang tu, mggu lepas tak g kelas...mesti tak tahu!hahaha.yg dalam gamba tu pusat Ko-Q yg tepi tu, libarary. aku amek gamba ni, dari dalam fakulti baru.




[aku panggil jambatan gntung KLCC.haha]

dalam byk2 yang baru tu, ak berkenan betul ngn yang ni. ade sket yg menarik kat bangunan2 kat UMP ni.kalo tak seme petak, segi empat, cam kilang belake.haha.laluan ni menghubungkan bangunan fakulti ngn library.


[posing ko ea nabil.haha]

bangunan fakulti ni ade 3 fakulti yg duduk, Fakulti Kejuruteraan Kimia & Sumber Asli (FKKSA), Centre for Modern Languages & Human Sciences ( CMLHS) ngn Fakulti Kejuruteraan Awam & Sumber Alam (FKASA). tu nabil tu bergambar kat row fakulti Kimia la tu.Siap nampak lab kitorang lagi kat belakang tu.haa... Kalo tak tahu nak cari fakulti kat ne. tgk gamba burok aku bt kat bawh ni. dier susun cmtu, bukan satu aras satu fakulti. Dier row tu, dan ke atas. Kalo nak kenal CMLHS, bidai dier kale oren. Awam ngn Kimia tak igt ah..aku rase biru tu kot.


[susunan fakulti dari arah library]



[leha, tgk2 aku jumpe blek sape.haha]

[lif?haha.keje rumah korang.cari lif ni kat mane]


[greng sket..]
ni ar pintu masuk utama ke bangunan fakulti. depan ni korang masuk akan jumpe pejabat2 fakulti. tapi time ni tak siap lagi.sekarang pun belum habes kemas agaknye kot.haha.aku pun tak cek lagi.


[diey, ko bajet kat oversea aarr? haha]

kat mane tu?


[tingkat atas library]
oleh kerane bukan aku je yg teruje ngn bangunan baru kat UMP ni. Maka selepas kelas, kitorang beramei2 g serang library baru. Besaaaaaa..jauh beze ngn dulu. Boleh menempatkan 200 orang pade satu2 mase.(jangan percaye.aku tibai je.haha)

tapi siyes, mmg besa gile.buku tak byk lagi la kan.so dier nampak lapang je la. View pun cantik! tgkap besa kat depan tu buat aku rase cam lapang je pale ni. Pasni nmpaknye lg smgt ar nak g library.hohoho


[ni la yang jakun2 tu.clockwise: aku(oren),nadira.nabilah,za,caparah(tdg itam) n yang duduk kat tgh tu maryam (tdg purple) n dayah]

Library baru ni pun dah ade auditorium dier sendirik. Besala jugak besa sket dari dewan majlis lame. Sekarang ni, takleh pinjam buku lagi. Korang leh datang je jakun2 cam kitorang amek gamba. takpun study kan?haha. pastu aku perasan ade bilik bacaan 24 jam.wahhhh...tak tahu la caner, nnti aku tanye lagi kat kakak tu.


[lagi rajen aku bersukan]

tu tu..court baru kat UMP.besau sket haaa..mungkin zila nye azam tiap2 tahun utk berjoging dan bersenam, taun ni akan tercapai dah. takde lagi, baki bawa ke hadapan, yer tak mek?so, aku stop sampai sini je arr.last but not least. Selamat Melawat!hahaha

okelah, nak p makan.tata~ Assalamualaikum










4 comments:

S.Azeem Ong said...

salam.

uih. fakulti telah berubah2. xtau pulak beta. habis la. ni sure kena join MINDS jugak nanti.


tak mooooooo~

Dyat said...

salam.

camner ko buka lif tu...
ari tu pi tak operate lagi.

hereiam hazila said...

weh macik..library 2 ley muat lbh dr 200 org arr..library dlu bru arr 200 org..aishh! mrh neh..fakta slh! jgn caye diey tuu..haha..weyh! teman aku jogging kat library eh nti..xpon kat court netball..muahaha.. :p

Anonymous said...

anda di-tag.