Oct 17, 2009

Walau seketika terjalin kasih kita~

Assalamualaikum Warahmatullah & Selamat Sejahtera

saje takde kerje.perut saket. last2 ngade2 surf tenet nak tengok2 kale or latest pattern. Ah! aku selalu amazed by these people yg pandai mendesign. Macam mane derang pilih kaler?! macam mane awak pilih kaler aa? ye, awakla.. Bile aku buat, selalu tak jadik.burok je.haha.memang ko tak berbakat kot diey. sedarla weh!

tapii!aaaaa.aku geram tengok mende alah ni semuanye! see see, tengok2. si claro mamamio! comel amit2!


ni pincushion tau!ala.tempat org letak jarum peniti.



apron2!



pincushion jugak! mcm nak makan! aaaa!


ni dier buat file. comel kan?!!


aaa!aku nak mcm ni!

aku suke sangat menjahit! walaupun sebenarnye aku pemalas sket. keje pun comot je. selalu kene marah ngan mak. ei along, jelujur la dulu, peniti la! hahaha.

emm. first time aku menjahit. bile yek. Mase kecik2 dulu, dalam darjah 2-3 kot. Pundi2 kecik tu, isi kacang hijau takpun beras nk buat men batu seremban. Korang penah men tak?Pastu aku paling ingat sekali aku buat hair band. Mase tu feymes budak2 kecik pakai hair band. N one thing, aku suke sgt lain dari yang lain. Aku rembat getah mak aku buat pinggang kain tu, pastu amek kain perca aku jahit, balut getah tu.haha. n it worked! haha. sume org igt hair band tu dtg sekali ngn baju kurung aku.hahaha


maybe sebab mak ade mesin jahit, pastu mase kecik2 dulu aku selalu tgk mak menjahit tu yang aku develop minat aku tu. Tapi tengok mak masak, tak minat plak aku masak yer.


n lagi satu, lagi satu! mase sekolah dulu, aku jahit beg sekolah aku sendirik! aku sukeeeee sangat beg fancy. beg katun2. beg kain. pastu aku suke tuka beg hari2! haha. Oleh sebab aku suke sangat beg, Jue n zaza bagi adiah beg kale ijau. Aku suke sgt. pastu aku tiru design beg tu, aku jahit yang lain. Pastu asek jahitt je. Kain perca langsir pun aku rembat buat beg ngn kotak pensel. hahaha. waahh, kalau la aku ade gmbar tu sume. bleh aku share ngan korang!

Hoho. tu yang tengok bende2 kat atas tu buat aku rase nk menjahit balik. wahhh! oke, tu je! tata!

3 comments:

ziha said...

pe lagi Diey..
menjahit la..i give u my sapot..
owg mmg igt dulu..
Diey de wt beg..pastuh
ms jahit baju 4 projek KHB dulu
owg suh mak d y jahit kan..hihi

littlewonder said...

aslmlkm

thanx ziha. bleh la bukak butik gini. ziha jadi customer no satu!hehehe

hey, thesis gane?

Atiqah said...

wow cantik..tp sy lbh minat msk..tgn sy keras nk lentok2 pegang jarum tu..hr tu rmate sy beria nk jahit manik kat bju die..sy pun gedik nk tlg..sekali sy nye bhgian herot benyot..4 line tu je dh menunjukkan sy menolong jahit bju die..taubatttttt x nk jahit dh